Rage room og vredeshåndtering

I denne opgave ønsker vi at undersøge menneskers måde at føle vrede på. Der kan være flere grunde til, at man bliver vred eller frustreret over noget, og det kan yderligere være forskelligt fra person til person, hvordan man bliver vred eller frustreret. Vi ønsker at undersøge, hvordan forskellige køn håndtere deres vrede, og om der er forskel på, hvordan de håndterer vreden. Dette gør vi ved hjælp af blandt andet interviews og en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse. Herudover inddrager vi teori omkring vrede og vredeshåndtering til at få et overblik over, hvordan vrede defineres i nutidens sa

Rage rooms og vredeshåndtering

I denne opgave ønsker vi at undersøge menneskers måde at føle vrede på. Der kan være flere grunde til, at man bliver vred eller frustreret over noget, og det kan yderligere være forskelligt fra person til person, hvordan man bliver vred eller frustreret. Vi ønsker at undersøge, hvordan forskellige køn håndtere deres vrede, og om der er forskel på, hvordan de håndterer vreden. Dette gør vi ved hjælp af blandt andet interviews og en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse. Herudover inddrager vi teori omkring vrede og vredeshåndtering til at få et overblik over, hvordan vrede defineres i nutidens sa

Skærmforbrugs påvirkning på børn

This project assignment focuses on 2- to 5-year-old children’s screen use. It states how they use the screen and some of the consequences connected with a high screen use. Furthermore, it focuses on the great impact from society and what social situations have on the different purposes and the implementation of screens.

GPS overvågning

This Project assignment is about the Global Positioning System (GPS), how it works and its impact on society in relation to smart mobility.
We used the 6-step model by Thomas Budde Christensen, Erling Jelsøe and Niels Jørgensen, to understand how the GPS work and operates.
Throughout the project, four different cases will be examined, which gives an overview on the great impact GPS has on society in relation to smart mobility.

Kom tættere på hinanden med hobbyer

Kender du også det at alle dine venner har noget de brænder for, mens du bare sidder der hjemme og ser den ene serie efter den anden? Vi har fremstillet en prototype af en app, som skal hjælpe netop dig med at blive motiveret og inspireret til at finde en hobby og måske finder du noget du virkelig brænde for.
Du kan se en video om vores projekt her: https://vimeo.com/522356762

Her finder du et link til vores App (prototype): https://marvelapp.com/prototype/61ecjcc

Gør RUC studerende gladere

Vi har fundet et program ved navnet Habitica. Formålet er meget simpelt; Gør din hverdag overskuelig med vaner i form af to-do lister. Vi tror at Habitica kan hjælpe de studerende på RUC med at få en bedre og mere struktureret hverdag under COVID-19

Psykisk sunhed

This project assignment is about mental health issues that occur among danish school students from grade 7 to 9, and what we can do to prevent them from handling their issues alone. Our problem definition is how we can create a better school environment for teenagers by creating an app that helps them talk about their mental health issues.

Podcast: Saras Lockdown

SHOWTIME
vores podcast

Helene isn't working on any live projects right now.