Deep fake – et værktøj eller våben

Dette projekt har til formål at undersøge deep fake og de teknologier der kan bruges til at skabe
deep fakes. Projektet tager udgangspunkt i historien bag manipulation af et medie og hvordan det
har udviklet sig gennem tiden. Der er blevet inddraget relevante casestudies og eksperimenter, der
skal give et indblik i hvor gode mennesker er til at genkende et falsk medie.
Udover det undersøges der også om de tilsigtede og utilsigtede effekter som deep fake kan have,
samt hvilken rolle deep fake spiller i den politiske verden.

Delebiler i Roskilde Kommune

This report seeks to investigate the phenomenon of car-sharing within the City of Roskilde and its newest district Musicon. Our study is theoretically grounded in Irina Papazu and Brit Ross Winthereik’s Actor-Network-Theory, Robert Rosenberger and Peter-Paul Verbeek’s postphenomenological Theory of Science and Anne Jensen’s (et al.) theory of Communicative Planning. The theories are supplemented with a qualitative interview and a quantitative survey. The empirical data collections are further used as a base for analyses of how the residents of Musicon wants to welcome car-sharing services in t

Atomkraftværk – Vedvarende energi

Aflevering ind her

Motivationsapp

Final project

Teknologisk markeringspind

For the past one hundred years, the white cane has not been developed in its function or
design. This project examines the
function of the traditional white cane and how it could possibly be optimized for its tasks. A
prototype was created of the traditional white cane with sensors and haptic feedback. The
prototype was manufactured to determine if there was a possibility to invent a smarter white cane.

Klimasikring af Nyborg bykerne

In this report we are concerned with extreme precipitation in urban environments and the methods used to prevent flooding. The project sets out to describe different urban drainage systems for implementation in the city of Nyborg, which have the capacity to handle the worsening consequences of climate change.

Teknologisk formidling til folkeskolen

Projektet omhandler teknologiforståelse i folkeskolen, og introduktion af dette som fag i indskolingen. Gruppen har udviklet en robot og et programmeringssprog til eleverne i indskolingen, der skal medvirke øget teknologiforståelse, digital dannelse og forberedelse til det fremtidige samfund og arbejdsmarked.

Derudover sammenlignes gruppens produkt med en mulig konkurrent, LEGO MINDSTORMS. Der undersøges også teknologiundervisning i Holland og USA, hvorefter en sammenligning med Danmark finder sted.

Robotter og Levendegørelse

Dette er vores endelige produkt

Tjernobyls Flora

25 år efter atomkatastrofen på Tjernobyl, er der opstået et helt særligt landskab omkring det tidligere atomkraftværk i Ukraine. Den radioaktive stråling har givet træerne varige mén, fuglene dér har udviklet mindre hjerne. Samtidig er der sendt nye ’Xeno-botter’, udviklet med celler fra bl.a. frøer, ind i området. I krydsningen mellem disse ganske forskellige væsener og vækster opstår nye levende væsener, som på ganske forskellig vis interagerer med landskabet, hinanden og de mennesker som tør besøge området. Heriblandt Flora.

Redskab til psykisk sårbare

Semesterprojekt